Z życia szkoły...

Zerówka w projekcie „Kulturalna Szkoła na Mazowszu”

Nasza zeróweczka z radością wzięła udział w projekcie „Kulturalna Szkoła na Mazowszu”,
który był dla dzieci wyjątkową okazją do twórczej zabawy, nauki i samodzielnego działania.
W ramach programu odwiedziliśmy:
Centrum Sztuki Elektrownia,
Muzeum im. Jacka Malczewskiego – dwukrotnie!
Podczas warsztatów dzieci:
stworzyły własny las w słoiku, 
wykonały kolorowe, grające bębenki.
To był czas pełen inspiracji, rozwijania wyobraźni i radości z tworzenia.
Ale też – czas samodzielności! Dzieci mogły poczuć, że potrafią wiele, a ich kreatywność nie ma granic.
Dziękujemy wszystkim instytucjom za gościnność i niezapomniane doświadczenia.
A naszej zeróweczce – za zaangażowanie i wielkie serca do działania!
 
zerówka1
 
zerówka2
 
zerówka3
 
zerówka4
 
zerówka6
 
zerówka7
 
 
 
 
 
 

Dobro mnoży się, gdy się nim dzielimy

Szkolny Klub Wolontariatu włączył się w piękną inicjatywę Caritas.
Uczniowie z różnych klas z ogromnym zaangażowaniem przygotowywali kanapki dla osób w trudnej sytuacji życiowej. Przygotowane posiłki zostały przekazane do jadłodajni, gdzie trafiły do najbardziej potrzebujących.
To nie tylko lekcja empatii i solidarności, ale także realna pomoc, która ma ogromne znaczenie. Dziękujemy wszystkim uczniom i opiekunom za serce, czas i chęć działania.
 
kanapik12
 
kanapki11
 
kanapki12
kanapki13
 
 

Wspieranie uczniów z Ukrainy w zakresie nauki języka polskiego w PSP nr 19 w Radomiu

W Publicznej Szkole Podstawowej nr 19 w Radomiu kontynuujemy działania mające na celu skuteczne wsparcie uczniów z Ukrainy w procesie adaptacji do nowego środowiska edukacyjnego oraz w nauce języka polskiego.
W roku szkolnym 2024/2025 po raz kolejny zorganizowano dodatkowe zajęcia językowe, które odbywały się regularnie od października do czerwca w małych, kilkuosobowych grupach. Zajęcia prowadziły: p. Patrycja Skwira, p. Aleksandra Dziubasik, p. Renata Mnich i p. Aneta Paliczuk.
Podczas tych zajęć uczniowie mieli możliwość intensywnego kontaktu z językiem polskim – rozwijali umiejętności mówienia, czytania, pisania i rozumienia ze słuchu, co znacząco wpłynęło na ich postępy oraz komfort codziennego funkcjonowania w szkole.
Z radością informujemy, że w bieżącym roku wdrożyliśmy w naszej szkole szereg dodatkowych działań wspierających adaptację uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Współpracując z Fundacją SOK – partnerem UNICEF – wzięliśmy udział w realizacji szkoleń z zakresu programu Akelius, który stanowi innowacyjne wsparcie w nauce języków obcych, w tym języka polskiego oraz angielskiego jako obcego. Całość inicjatywy oparta jest na nowoczesnej aplikacji edukacyjnej, umożliwiającej naukę w formule blended learning – czyli poprzez połączenie tradycyjnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
W ramach tej inicjatywy nauczycielka naszej szkoły, pani Aleksandra Dziubasik, uczestniczyła w specjalistycznym szkoleniu przygotowanym przez Fundację Akelius. Spotkania miały charakter praktyczny i koncentrowały się na efektywnym wykorzystaniu aplikacji Akelius w pracy z dziećmi obcojęzycznymi. Zaprezentowano różnorodne techniki i strategie dydaktyczne wspierające naukę języka polskiego oraz angielskiego jako języków obcych.
Dzięki zdobytej wiedzy oraz nowym kompetencjom nauczycielka z powodzeniem wdrożyła aplikację Akelius podczas zajęć z uczniami z Ukrainy. Uczniowie z entuzjazmem korzystali z interaktywnych materiałów, co nie tylko ułatwiało naukę, ale również czyniło ją bardziej angażującą i dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb.
Działania podjęte w naszej szkole mają na celu nie tylko naukę języka, ale przede wszystkim tworzenie przyjaznej, wspierającej przestrzeni, w której każdy uczeń – niezależnie od pochodzenia – może rozwijać swój potencjał i zamiłowanie do nauki.
ola podziękowanie